Cursisten bekronen ICM tot Beste Opleider van Nederland 2014

Sonnevelt wint award in categorie kleine opleiders voor werkend Nederland

18 DECEMBER 2014, AMSTERDAM, NETHERLANDS
ICM is volgens cursisten de Beste Opleider van Nederland 2014. In de categorie kleine opleiders is Sonnevelt de grote winnaar. Naast de overall winnaars werd de publieksprijs uitgedeeld in 10 categorieën voor kleine en grote instituten die opleidingen, trainingen en cursussen aanbieden voor werkend Nederland.

ICM is volgens cursisten de Beste Opleider van Nederland 2014. In de categorie kleine opleiders is Sonnevelt de grote winnaar. Dit werd vanavond bekend gemaakt tijdens de uitreiking van de prestigieuze awards voor opleidingsinstituten in het NBC in Nieuwegein. Naast de overall winnaars werden prijzen uitgedeeld in 10 categorieën voor kleine en grote instituten die opleidingen, trainingen en cursussen aanbieden voor werkend Nederland.

De Beste Opleider van Nederland verkiezing werd dit jaar voor de tweede keer georganiseerd. Bijna 7.000 cursisten brachten hun stem uit.
Opleidingsvergelijkingssite SpringestKlantenvertellen.nl en congrescentrum NBC bundelden hun krachten om de verkiezing mogelijk te maken. Opleiders werden ingedeeld in grote en kleine opleiders op basis van het aantal cursisten dat zij maandelijks verwelkomen (meer of minder dan 150 cursisten per maand).

Springest trad dit jaar wederom op als één van de initiatiefnemers van de verkiezing. Ruben Timmerman, oprichter en CEO van de vergelijkingssite: "Als je een opleiding of training naast je werk gaat volgen, wil je een weloverwogen keuze maken. Of het nu gaat om een verdieping, verbreding of volledige omscholing, het is belangrijk om een opleider of trainer te vinden die bij je past. Reviews en klantbeoordelingen van oud-cursisten zijn daarbij heel waardevol. Daarom werkten wij ook dit jaar weer mee aan de organisatie van deze publieksprijs."

Opleiders werden met cijfers en toelichtingen beoordeeld op de inhoud van de training of cursus, de trainer en de organisatie & het contact. Het publiek kon van 1 november tot 10 december zijn stem uitbrengen via de site www.opleidervanhetjaar.nl. Opleiders konden zelf stemmen verzamelen door oud-cursisten te informeren over de verkiezing. Daarnaast riep Springest, die maandelijks ruim 250.000 werknemers en werkzoekenden helpt bij hun zoektocht naar de best passende opleiding, zijn gebruikers op hun stem uit te brengen.

ICM won met een 8,9 gemiddeld de overall prijs in de categorie grote opleiders. Bij de kleine opleiders won Sonnevelt de grote prijs.

Winnaars per categorie

Er werden prijzen uitgedeeld in 10 categorieën:

• Persoonlijke ontwikkeling & Taal
  • IT & Web
  • Management & HR
  • Inkoop, Logistiek & Techniek
  • Sales en Marketing
  • Vastgoed, Makelaardij en Bouw
  • Financieel & Juridisch
  • Onderwijs & Zorg
  • Vrije tijd & Sport
  • Thuisstudie & E-learning

In de categorie Persoonlijke Ontwikkeling & Taal werd Regina Coeli (Nonnen van Vught) bij de grote opleiders benoemd tot winnaar met een 8,9 als gemiddelde beoordeling. Bij de kleine instituten nam Tijdswinst.com met een gemiddelde van een 8,4 de prijs in ontvangst. Opatel werd bekroond tot Beste Opleider van Nederland 2014 op het gebied van IT & Web-opleidingen en cursussen. Bij de kleine opleiders was Pink Elephant de winnaar in deze categorie.

De winnaars in de categorie Management & HR waren IMK en Jacobs en Van Rooij. Op het gebied van Inkoop, Logistiek & Techniek werden HER Opleidingen en Osseforth Opleidingen door het publiek het beste gewaardeerd. In Sales & Marketing wonnen Pieterman (groot) en Roy Ishak (klein) de hoofdprijs. Voor de categorie Financiële en Juridische opleidingen bleken Lindenhaeghe en Learncare de grote favoriet bij het publiek. In Onderwijs & Zorg waren dit wederom ICM en Sonnevelt. In de categorieën Vastgoed & Bouw en Vrije tijd & Sport was slechts één prijs te vergeven en die gingen respectievelijk naar Kjenning en Mark Academy. Dit jaar werd de groeiende categorie Thuisstudie & E-learning opleidingen en cursussen voor het eerst toegevoegd. De HEMA Academie en Sonnevelt werden door het publiek als winnaars aangewezen in deze categorie.