Springest maakt digitale certificering mogelijk via LinkedIn

Meer transparantie en betrouwbaarheid voor opleiders en werknemers met diploma's op profiel

21 NOVEMBER 2014, AMSTERDAM, NETHERLANDS
LinkedIn lanceert vandaag het nieuwe “Add to Profile for Certifications“. Daarmee kan een gebruiker met 1 klik een certificaat, diploma of bewijs van deelname aan een opleiding op zijn LinkedIn-profiel plaatsen. Springest deed voor dit programma mee aan de zogenaamde 'beta-fase', en vandaag kan de opleidingsvergelijkingssite dit als eerste Nederlandse partij aanbieden.

Springest deed voor dit programma mee aan de zogenaamde 'beta-fase', en vandaag kunnen we dit als eerste Nederlandse partij aanbieden. Hiermee ondersteunen we opleiders, cursisten en bedrijven om meer transparantie te bieden over wat mensen hebben geleerd.

Certificaat toevoegen aan profiel na delen van ervaring

Na het achterlaten van een ervaring met een cursus of training kan de deelnemer het certificaat publiceren, waarna de opleider dit kan bevestigen. Op Springest deelden tot nu toe meer dan 30.000 mensen hun ervaring, per dag komen er 50 bij.

Voordelen voor LinkedIn-gebruikers, opleiders en werkgevers

• Makkelijkste manier om wat je hebt geleerd op je profiel te delen. Je CV op LinkedIn heeft meer bewijs van je kennis en kunde, zo vergroot je je kansen op de arbeidsmarkt.
  • Profielen met certificaten trekken volgens LinkedIn-data 6x zoveel kijkers.
  • Onafhankelijke toetsing van het certificaat doordat de opleider de echtheid (via Springest) kan bevestigen of bijvoorbeeld later intrekken.
  • Toont het logo van de opleider en een link naar hun bedrijfsprofiel op het gebruikersprofiel voor meer zichtbaarheid voor de opleider.
  • HR professionals en managers bij werkgevers hebben een betrouwbare methode om te checken of iemand echt dat diploma heeft behaald.
  • Binnenkort wordt het ook mogelijk om een derde partij het certificaat te laten valideren. Denk hierbij aan examinerings- en accreditatie-instanties, keurmerken en beroepsverenigingen.

Eerdere integraties met LinkedIn op Springest

Op Springest kan al langer een ervaring met een opleiding gedeeld worden via LinkedIn. De gebruiker hoeft dan niet meer via e-mail haar ervaring te bevestigen. Bovendien verschijnt een klein stukje van het LinkedIn-profiel op Springest zodat potentiële deelnemers kunnen zien wat voor mensen de opleiding hebben gedaan. Ook is meteen te zien of hij of zij in je netwerk zit, zodat je bijvoorbeeld meer uitleg kunt vragen.

Daarnaast biedt Springest de mogelijkheid om aanbevelingen voor opleidingen te krijgen op basis van je eigen LinkedIn-profiel. Na het inloggen met LinkedIn gebruikt Springest je skills en functietitel om op basis van de database met 35.000 cursussen tips voor je ontwikkeling te geven.