Carglass start samenwerking met Springest voor duurzame inzetbaarheid

Winnaar ‘Kroon op het Werk 2016’ maakt ontwikkeling toegankelijker

28 NOVEMBER 2016, AMSTERDAM
Carglass integreert opleidingen naar keuze via Springest in zijn interne webshop voor duurzame inzetbaarheid, Carglass Vitaal. Dit maakt het voor medewerkers nog eenvoudiger om te werken aan hun persoonlijke ontwikkeling.

Carglass, marktleider in voertuig glasherstel en reparatie, integreert voortaan opleidingen in Carglass Vitaal via Springest, de site waar je alles vindt om naast je werk te leren. Carglass Vitaal is een interne webshop met gezondheidsbevorderende initiatieven die het bedrijf onderneemt ter bevordering van duurzame inzetbaarheid. Eerder dit jaar won Carglass al de ‘Kroon op het Werk’-award voor zijn beleid op dit gebied.

Carglass streeft ernaar om met zijn 450 medewerkers en circa 60 servicecenters in de Nederlandse markt het voorbeeld te zijn op het gebied van dienstverlening. Om klanten een onvergetelijke ervaring te bieden, probeert Carglass ervoor te zorgen dat zijn medewerkers het beste uit zichzelf halen. De integratie van opleidingen en cursussen via Springest, dient volledig ter ondersteuning van dit doel.

Jurre Pellikaan, HR Business Partner bij Carglass: “We maken een onderscheid tussen leren en ontwikkelen ter verbetering van het vakmanschap - vanuit functie en functieontwikkeling - en persoonlijke ontwikkeling vanuit Vitaliteit of Duurzame inzetbaarheid. Wij gaan Springest inzetten als een verlengstuk van ons vitaliteitsaanbod op Carglass Vitaal.”

Carglass onderneemt verschillende activiteiten gericht op duurzame inzetbaarheid, waaronder een Inzetbaarheidsbudget van 1500 euro per medewerker elke drie jaar, duurzame inzetbaarheidsdagen en het Carglass Vitaal programma. Het aanbod hierin loopt uiteen van producten voor persoonlijke ontwikkeling tot producten ter bevordering van de fysieke gezondheid. Er worden bijvoorbeeld loopbaangesprekken, budgetcoaches en workshops om te stoppen met roken aangeboden via Carglass Vitaal.

Vooral vanwege dit vitaliteitsprogramma, waarmee werknemers worden uitgedaagd het beste uit zichzelf te halen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, gezondheid en vitaliteit, won Carglass eerder dit jaar de ‘Kroon op het Werk’-award. Deze prijs wordt jaarlijks door het Nationaal Platform Duurzame Inzetbaarheid uitgereikt aan een organisatie die zich op succesvolle wijze richt op de duurzame inzetbaarheid van haar personeel.

De integratie van Springest zal het aanbod in dit programma verder verruimen voor medewerkers van Carglass. Binnen het thema ‘Ontwikkeling’ kunnen medewerkers voortaan vele duizenden opleidingen en trainingen vinden van honderden aanbieders, die zij zelf kunnen zoeken, vergelijken en boeken. Carglass behoudt hierbij het overzicht, terwijl medewerkers volledige keuzevrijheid hebben.

Pellikaan: “Het praktische gebruiksgemak van de tool van Springest is een interessant voordeel, maar de echte doorslaggevende reden om voor deze oplossing te kiezen, ligt toch in de organisatie Springest zelf. Springest is een moderne, vooruitstrevende partij, met een visie op leren, ontwikkelen en duurzame inzetbaarheid, die heel erg goed past bij onze DI-practice."

"Springest is een moderne, vooruitstrevende partij, met een visie op leren, ontwikkelen en duurzame inzetbaarheid, die heel erg goed past bij onze DI-practice." Jurre Pellikaan, HR Business Partner bij Carglass

Springest is dé site waar je alles vindt om naast je werk te leren. Iedere maand zoeken en boeken 300.000 bezoekers cursussen en opleidingen in onze database van bijna 160.000 aanbieders. Bezoekers kunnen filteren op basis van onder meer prijs, niveau en lesduur en meer dan 50.000 reviews van cursisten raadplegen. Met Springest Go kunnen werkgevers opleidingen voor hun werknemers centraal aanbieden. Deze online leercatalogus op maat kan tevens in bestaande Learning Management Systemen geïntegreerd worden.

Springest is opgericht in 2008 (onder de naam Eduhub) om het voor iedereen makkelijker te maken de juiste opleiding te vinden. De in Amsterdam gevestigde organisatie telt op dit moment 25 medewerkers en heeft de ambitie de Amazon van het leren te worden. Springest is actief in Nederland, Duitsland en Engeland.